De Zorgboog vlotte ECD-implementatie

De Zorgboog vlotte ECD-implementatie

De Zorgboog werkt al enige tijd met een elektronisch cliëntendossier (ECD). Een voorwaarde bij het starten met dit ECD was om ook digitale toegang voor de cliënt en eventueel de eerste contactpersoon te faciliteren. Daarom is gestart met de implementatie van een cliëntportaal. Via dit portaal wordt inzicht in het zorgplan van de cliënt verleend. Maria van Schaik, adviseur bij M&I/Partners heeft in de rol van projectleider dit traject begeleid.

Cliëntgericht werken

Wil Hazen, directeur Divisie Managementondersteuning en Service Centrum bij de Zorgboog: ‘De ECD-implementatie is vlot verlopen. Zowel cliënten, eerste contactpersonen als ook medewerkers zijn blij met het cliëntportaal. Door het portaal is er meer transparantie, kan familie op afstand lezen hoe het met zijn/haar familielid gaat en worden er minder vragen aan medewerkers gesteld omdat familie via het portaal al op de hoogte is. Doordat Maria de Zorgboog en de zorg goed kent, was het mogelijk om in een paar maanden tijd dit portaal op de eerste afdelingen neer te zetten. Een mooie stap voor de Zorgboog naar nog meer transparantie en een cliëntgerichte manier van werken.’


Voor meer informatie neem contact op met Maria! Wij adviseren u graag welk ECD bij uw organisatie past, hoe u meer rendement kunt halen uit alle data die verzameld wordt en hoe we domotica en E-Health aan het ECD kunnen verbinden.

Meer kennis opdoen over ECD







Verbeter de zorg én het contact tussen medewerker en cliënt met nieuwe toepassingen!