De gemeenten Soest, De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Baarn, Bunnik, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug besloten juli 2012 te gaan samenwerken op het gebied van ICT. Samen hebben ze een gemeenschappelijke ICT-dienst opgericht: de Regionale ICT-dienst Utrecht (RID Utrecht), een Gemeenschappelijke Regeling.
ICT-samenwerking
M&I/Partners onderzocht de stand van zaken rond ICT-samenwerking en adviseerde (nadrukkelijker) in te zetten op een gezamenlijke ICT-strategie en op de harmonisatie van (ook primaire) processen. Daarnaast adviseerde M&I/Partners in te zetten op een beter georganiseerde vraagorganisatie. Een georganiseerde vraagorganisatie is, net als een goed functionerend shared services center (SSC), een belangrijke voorwaarde voor een succesvolle ICT-samenwerking. M&I/Partners heeft op basis van haar 'ICT Benchmark Gemeenten' een oordeel gegeven over de omvang en samenstelling van de formatie van de RID Utrecht.
Grip op uw ICT-organisatie
Wilt u ook een onafhankelijk oordeel over uw ICT-organisatie of over de kosten, baten en kwaliteit van uw ICT? Neem dan contact op met Simon.
Terug naar het overzichtGerelateerde cases

De gemeente Amersfoort streeft met haar informatiebeleid naar minder complexiteit. De gemeente had behoefte aan een visualisatie van de belangrijkste informatiestromen. Dat was het moment om M&I/Partners bij het project te betrekken.
Lees verder
Sinds 2013 geven de gemeenten Westerveld en Meppel vorm aan een ambtelijke samenwerking. M&I/Partners is gevraagd advies uit te brengen om de individuele applicatielandschappen te harmoniseren tot één gemeenschappelijk applicatielandschap.
Lees verder