Impact maken met datagedreven werken

29 mei 2024 - 15:30 - 29 mei 2024 - 19:00
Zeist

Veel gemeenten zetten stappen op het gebied van datagedreven werken. Een hip onderwerp dat zeer veel potentie heeft en in menig i-Visie en informatiestrategie van gemeenten als thema is opgenomen. Vanuit de jaarlijkse ICT benchmark gemeenten ziet M&I/Partners dat veel organisaties het nog lastig vinden om een ontwikkelde visie op datagedreven werken te vertalen naar de praktijk.

Daar waar gemeenten de nodige stappen weten te zetten, blijkt het lastig om de domeinen te betrekken, of zien we dat de kwaliteit van de data de toegevoegde waarde in de weg staan. De ontwikkelde overzichten en dashboards worden bijvoorbeeld onvoldoende gebruikt of de data zijn van onvoldoende kwaliteit, waardoor de werkelijke impact van datagedreven werken achterblijft ten opzichte van de ambitie.

'Impact maken met Datagedreven werken bij jouw gemeente'

Graag gaan we deze woensdag samen met u en andere gemeenten in gesprek over hoe u als gemeente meer impact kunt maken met datagedreven werken. Doel van deze sessie is het verkrijgen van inzicht in best practices ten aanzien van datagedreven werken en de onderlinge uitwisseling van praktische tips om de volgende stappen hierin te kunnen gaan zetten. U krijgt tijdens deze sessie handvatten om datagedreven werken in uw organisatie een nieuwe impuls te geven. Schuif woensdag 29 mei aan en deel uw ervaringen met ons en met collega-gemeenten.

Tijdens deze thema-sessie staan drie onderwerpen centraal:

  1. Meer doen met data: Hoe start ik met datagedreven werken?
  2. Opbouwen van de data organisatie: Hoe organiseer ik datagedreven werken?
  3. Maken van impactvolle dashboards: Hoe kom ik tot datagedreven inzicht?

Verschillende sprekers van gemeenten verzorgen een inleiding over één van de drie onderwerpen. Daarna gaan we in subgroepen uiteen om met elkaar het thema verder te verkennen en te verdiepen.

Voor wie? 

De themasessie 'Impact maken met Datagedreven werken in jouw gemeente' is bestemd voor onze relaties in de lokale overheid (beleidsadviseurs, afdelingsmanagers, informatiemanagers, CIO's en Chief Data Officers).

Programma

15:30 - 16:00 Ontvangst

16:00 - 16:05 Opening en welkom

16:05 - 16:20 Inleiding thema 1 - Meer doen met data

16:20 - 16:35 Inleiding thema 2 - Opbouwen van de data organisatie

16:35 - 16:50 Inleiding thema 3 - Maken van impactvolle dashboards

17:00 - 18:00 In gesprek met collega-gemeenten

18:00 - 18:20 Terugkoppeling thema's

18:20 - 19:00 Napraten onder het genot van een hapje en drankje


Naar het overzicht