Technologie in de zorg maakt het mogelijk om te innoveren op zorgtaken van verschillende zorgorganisaties. Advies voor betere zorg vraagt om inzicht in technologie én begrip van de dagelijkse praktijk.
Lees verderInformatietechnologie en informatievoorziening zijn een bepalende factor voor de organisatiestrategie en organisatierichting. Technologie dringt steeds verder door in de primaire- en bedrijfsvoeringsprocessen. Enerzijds is de uitvoerbaarheid van (bestuurlijke) beslissingen voor een belangrijk deel afhankelijk van de technologische mogelijkheden. Anderzijds creëert informatietechnologie nieuwe mogelijkheden, waardoor businessmodellen veranderen en nieuwe diensten mogelijk zijn. De slag naar de juiste digitale propositie en digitale klantervaring vereist dat een organisatie snel en flexibel opereert. Een organisatie creëert nieuwe kansen met een propositie van modulaire diensten waardoor zij, mogelijk in co-creatie met leveranciers, snel kan inspelen op klantbehoeften. Inzet van moderne digitale technologieën is de manier die dit mogelijk maakt. De toenemende wederzijdse relatie tussen organisatiestrategie en informatievoorziening vereist gedegen inzicht en kennis over (informatie)technologie. M&I/Partners heeft jarenlange ervaring met advisering over het ICT-beleid, advisering over de inrichting van de ICT-beheerorganisatie en bij het begeleiden van ICT-gerelateerde vernieuwingen en technologieën.
Technologie voor jou
Technologie speelt een cruciale rol in de moderne overheid. Advies dat echt verschil maakt vraagt om technologische kennis én inzicht in publieke processen.
Lees verderKlantcases
Kennis
Voor steeds meer organisaties is ICT van strategisch belang, maar geen kernactiviteit. Daarom wordt steeds vaker de sourcingsvraag gesteld: Waar gaan we de ICT onderbrengen? Vanwege het strategisch belang bij onszelf? Of is het juist zaak om de ICT over te laten aan professionele marktpartijen? Wat is wijsheid en wat is het goedkoopst? Lees onze praktijkervaringen!
Lees verderStoringsmeldingen waar je niets meer van hoort of van het kastje naar de muur gestuurd worden. Helaas is dit in veel organisaties de realiteit als het gaat om zorgtechnologie. Vaak ontbreekt een duidelijke eigenaar voor veel problemen rond zorgtechnologie. Dit is een belangrijke reden dat het opschalen van zorgtechnologie mislukt en waarom zelfs toepassingen na implementatie uiteindelijk in de kast van vergetelheid belanden.
Lees verderHet succes van adoptie ligt in het zorgvuldig meenemen van medewerkers en cliënten in het proces. Organisaties die slagen, besteden aandacht aan het versterken van digitale vaardigheden (‘kunnen’), het overtuigen van de meerwaarde (‘willen’) en het opbouwen van vertrouwen in technologie (‘durven’). Cruciaal daarbij is het actief betrekken van medewerkers en cliënten door hun input serieus te nemen, open te communiceren over zowel voordelen als risico’s, en hen te ondersteunen in elke fase van het traject.
Lees verder


