Benchmarken

Krijg inzicht in de relatie tussen uw ICT-kosten en de ‘kwaliteit’ van ICT binnen uw eigen organisatie én vergelijk met branchegenoten.

Organisaties zijn op zoek naar manieren om hun ICT efficiënter en effectiever in te zetten. Met de benchmarks van M&I/Partners krijgt u inzicht in de ICT-kosten door te vergelijken met anderen. U krijgt inzicht in de relatie tussen uw ICT-kosten en de kwaliteit van de ICT in uw organisatie. Op basis hiervan kunt u verbeterpunten in kaart te brengen.

Wat is Benchmarken voor ons?

Benchmarken

Al sinds 2005 ontwikkelt M&I/Partners ICT Benchmarks om de bedrijfsvoering binnen de publieke sector nog verder te optimaliseren. De ICT Benchmarks van M&I/Partners geven inzicht in de prijs/prestatieverhoudingen van uw organisatie met die van soortgelijke organisaties. De Benchmarks zijn gebaseerd op een gedegen model voor het meten van ICT-kosten en de ‘kwaliteit’ van ICT. De Benchmark levert vergelijkbare gegevens op en maakt het verhaal achter de cijfers zichtbaar. De benchmark stopt niet bij het verkrijgen van inzicht in de kosten. Het gaat om de lessen die u leert en de verbeteringen die hiermee in gang gezet kunnen worden.

Verbetering van dienstverlening

Bijeenkomsten met alle deelnemende zorginstellingen of gemeenten bieden u een platform om gegevens te kunnen vergelijken en te komen tot best practices. Dit helpt uw organisatie om de kwaliteit van uw dienstverlening te verbeteren en efficiënter en effectiever te werken. Via interactieve dashboards en visualisaties krijgt u een toegankelijke rapportage , waarmee u ook in de toekomst kunt blijven sturen.

Sturen op ICT-investeringen

Deelname aan de ICT Benchmark leidt tot een beter bewustzijn van de kosten en baten van ICT. Daarmee ziet u zaken in perspectief. Het resultaat? Uw organisatie kan beter sturen op ICT-investeringen en op de opbrengsten hiervan. Benchmarken is een manier om te kunnen verbeteren door te vergelijken met anderen, daarbij gaat het om drie stappen:

Plaatsbepaling: in kaart brengen en vergelijken van de eigen positie om te vergelijken met anderen. 
(Zelf)normering: analyseren van de (eventuele) verschillen tussen de organisaties door inzicht te bieden en te begrijpen waaruit de verschillen bestaan. 
Op weg naar ‘verbetering’: het ‘verbeteren’ en verkrijgen van ‘grip’ met de, tijdens het benchmarkproces, verworven informatie. 

Wat levert de benchmark op?

Deelname aan de benchmark leidt tot een beter bewustzijn van de kosten en baten van ICT. Daarmee ziet u zaken in perspectief. Het resultaat? Uw organisatie kan beter sturen op ICT-investeringen en op de opbrengsten hiervan. Op basis van deze benchmarks kunnen wij u adviseren over het inrichten en optimaliseren van uw ICT en komen wij samen met u tot de beste oplossing.

Onze benchmarks