Informatiebeveiliging en privacy als bouwstenen van veilige, toekomstbestendige zorg: verankerd in processen, gedragen door mensen, en gestuurd vanuit realistische risico-inzichten.
Lees verderInformatiebeveiliging en privacy zijn een integraal bedrijfsonderdeel van organisaties. De aandacht voor deze onderwerpen blijft groeien. De afgelopen jaren hebben organisaties al de nodige stappen gezet op het gebied van risicomanagement, het verbeteren van de organisatie-inrichting en het implementeren van belangrijke maatregelen. We zijn bij M&I/Partners ervan overtuigd dat informatiebeveiliging en privacy pas slagen als er aansluiting is met de processen op de werkvloer. Zo voorkomen we dat ze als struikelblokken worden gezien. In plaats daarvan worden ze essentiële bouwblokken van de digitale transformatie. Informatiebeveiliging en privacy zijn verweven met alle onderdelen van de organisatie. Het kan erg overweldigend zijn om met deze thema's aan de slag te gaan. Wij kennen de context van overheids- en zorgorganisaties en weten de complexe materie van informatiebeveiliging en privacy te reduceren naar behapbare acties. Zo komen we tot het gewenste resultaat.
Informatiebeveiliging en privacy voor jou
Wij begeleiden overheidsorganisaties bij het opbouwen van een strategisch sterke ICT-organisatie, het ontwikkelen van relevante vaardigheden en het efficiënt inzetten van ICT-resources om publieke dienstverlening te versterken.
Lees verderKlantcases
Kennis
Het begint met de eerste stap. In deze blog deelt Tobias van Oerle zijn eigen werkwijze om vandaag nog met risicomanagement aan de slag te gaan.
Lees verderOntdek de 80-20 regel waarmee je een selectie maakt van DPIA's die de hoogste risico's hebben en de belangrijkste maatregelen identificeren.
Lees verderDit hoor ik vaak bij klanten waar ik kom. Wie 'ze' zijn en wat eigenaarschap dan precies is, verschilt, maar de klacht is hetzelfde. Het is meestal een hele terechte klacht, het nemen van eigenaarschap of je verantwoordelijk voelen en gedragen voor iets is waar veel mensen mee worstelen. Zeker als het onderwerp dan ook nog iets verder van hun interesse afligt. Erover klagen helpt alleen niet. In dit artikel benoem ik drie concrete tips die helpen bij het goed vormgeven van eigenaarschap in organisaties.
Lees verderIn dit artikel leggen we uit welke stappen je als organisatie moet zetten om de verplichtingen van de norm na te leven. Het naleven van de NIS2 is niet alleen een wettelijke verplichting, maar ook een essentiële stap om de weerbaarheid tegen deze dreigingen te vergroten.
Lees verder
