Verschil maken bij digitale transformatie - ICT ontwikkelt zich in adembenemend tempo. Om in het digitale tijdwerk bij te blijven is de juiste inzet van ICT cruciaal. Dit vraagt een andere rol en capabilities van de ICT-functie binnen de organisatie. Ook vraagt het andere vaardigheden van de ICT-professionals die binnen de ICT-functie werkzaam zijn.
Lees verderHet ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën.
De omgeving waarin organisaties functioneren wordt steeds dynamischer en complexer. De klant verwacht een excellente digitale klantervaring tegen een minimale prijs. Een op de specifieke klant toegeruste informatievoorziening waarbij die tegelijkertijd efficiënt, kosteneffectief en stabiel is, En waarin standaardisatie, optimalisatie en schaalvoordelen belangrijke voorwaarden zijn. Flexibiliteit is de maat.
Het ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën. Dat vraagt veel van organisaties: flexibele processen, bi-modaal werken, multidisciplinaire waardeteams, een splitsing van “voor- en achterkant” en procesgestuurd werken.
In dit artikel gaat Richard Sitters in op hoe de organisatie zich hierop kan inrichten.
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
Een bijeenkomst met spraakmakende voorbeelden op het gebied van zorgtransformatie en innovatie. Voor een gezelschap met vertegenwoordigers van Nederlandse ziekenhuizen en care-instellingen lieten Hans Ensing, Denise Verburgh (Bravis Ziekenhuis), Vincent Weijers (Mediq) en Hyleco Nauta (UMC Utrecht) zien hoe zij doorpakken met zorgtransformatie en innovatie.
Lees verder