Digitale transformatie vraagt multidimensionale aanpak


Het ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën.

De omgeving waarin organisaties functioneren wordt steeds dynamischer en complexer. De klant verwacht een excellente digitale klantervaring tegen een minimale prijs. Een op de specifieke klant toegeruste informatievoorziening waarbij die tegelijkertijd efficiënt, kosteneffectief en stabiel is, En waarin standaardisatie, optimalisatie en schaalvoordelen belangrijke voorwaarden zijn. Flexibiliteit is de maat. 

Het ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën. Dat vraagt veel van organisaties: flexibele processen, bi-modaal werken, multidisciplinaire waardeteams, een splitsing van “voor- en achterkant” en procesgestuurd werken.

In dit artikel gaat Richard Sitters in op hoe de organisatie zich hierop kan inrichten.



Terug naar het overzicht

Ben jij op zoek naar de baan die jouw carrière verder helpt? Of toe aan een volgende stap?

 

Als partner werken wij samen aan de realisatie van de maatschappelijke opdracht van onze klanten in de overheid en zorg, door ons advies over een weloverwogen inzet en eventuele implementatie van impactvolle digitalisering en ICT. Wil jij hier een bijdrage aan leveren?

Ontdek onze vacatures

Gerelateerde publicaties

De inzet van ICT en technologie in zijn huidige vorm heeft te maken met standaardisatie en een vermindering van de keuzevrijheid. De patiënt is gebaat bij netwerkzorg, uitgevoerd door artsen die gegevens uitwisselen en zo de behandeling op een hoger plan brengen. Dat betekent: de gegevens invoeren op de manier die het systeem vraagt. 

Lees verder