Hoe stel je je op tegenover leveranciers die steeds machtiger worden? Hoe maak je de baten van ICT hard? En hoe organiseer je de samenwerking met andere zorgpartijen? Deze en andere vragen kwamen aan bod tijdens een rondetafelgesprek waaraan bestuurders van ziekenhuizen deelnamen.
Lees verderHet ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën.
De omgeving waarin organisaties functioneren wordt steeds dynamischer en complexer. De klant verwacht een excellente digitale klantervaring tegen een minimale prijs. Een op de specifieke klant toegeruste informatievoorziening waarbij die tegelijkertijd efficiënt, kosteneffectief en stabiel is, En waarin standaardisatie, optimalisatie en schaalvoordelen belangrijke voorwaarden zijn. Flexibiliteit is de maat.
Het ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën. Dat vraagt veel van organisaties: flexibele processen, bi-modaal werken, multidisciplinaire waardeteams, een splitsing van “voor- en achterkant” en procesgestuurd werken.
In dit artikel gaat Richard Sitters in op hoe de organisatie zich hierop kan inrichten.
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
We leven in een tijd waar ingrijpende digtiale veranderingen plaatsvinden. Digitale middelen maken het steeds meer mogelijk voor patiënten om zelf de regie te nemen. Deze digitalisering heeft grote impact in zorgorganisaties en vraagt veel van bestuur tot zorgmedewerkers.
Lees verder