De digitalisering, die we kenden uit de bankwereld. Drong langzaam maar zeker door in de zorg. Dergelijke verandering vraagt sturing van de bestuurders en de hoofden ICT van de instellingen.
Het ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën.
De omgeving waarin organisaties functioneren wordt steeds dynamischer en complexer. De klant verwacht een excellente digitale klantervaring tegen een minimale prijs. Een op de specifieke klant toegeruste informatievoorziening waarbij die tegelijkertijd efficiënt, kosteneffectief en stabiel is, En waarin standaardisatie, optimalisatie en schaalvoordelen belangrijke voorwaarden zijn. Flexibiliteit is de maat.
Het ondersteunen van digitale transformatie vraagt van de I&A-afdeling een multidimensionale aanpak: op twee snelheden werken met twee waardestrategieën. Dat vraagt veel van organisaties: flexibele processen, bi-modaal werken, multidisciplinaire waardeteams, een splitsing van “voor- en achterkant” en procesgestuurd werken.
In dit artikel gaat Richard Sitters in op hoe de organisatie zich hierop kan inrichten.
Terug naar het overzicht
Maak kennis met
Gerelateerde publicaties
Welke ingrediënten zijn nodig om door te pakken op de ingezette digitale transformatie? Op welke manier kunnen succesvolle resultaten tot nu toe geborgd worden en hoe werk je gestructureerd aan verdere opschaling? Om te overleven in deze crisis gaat het om leiderschap, snelheid, vertrouwen, mindset én technologie! Kom in vijf stappen tot een succesvolle opschaling.
Lees verder