De omgeving waarin organisaties functioneren wordt steeds dynamischer en complexer. De klant verwacht een superieure digitale klantervaring. Een "superieure digitale klantervaring bieden" vraagt om het efficiënt op elkaar laten aansluiten van bedrijfsprocessen. Het vraagt om een transitie van "afdeling-gestuurd" naar "proces-gestuurd" werken. En die transitie is niet altijd eenvoudig.
Lees verderZorgvisie ICT - Moeten applicaties wel of niet onafhankelijk zijn van de onderliggende database? Bart Groothuis, principal adviseur bij M&I/Partners, en Jurrie Zaat, directeur van Orcado, zetten de voor- en nadelen van databaseonafhankelijkheid naast elkaar.
Lees hier het hele uitgelichte artikel van Bart Groothuis en Jurrie Zaat in Zorgvisie ICT:
Bestanden
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
Informatie en informatievoorzieningen worden steeds belangrijker voor een organisatie. Met de verdergaande digitalisering van werkzaamheden en een groei van informatiegestuurd werken, is de informatievoorziening bepalender dan ooit voor de strategie en werkprocessen van organisaties. Hierdoor komt de nadruk van ICT steeds meer te liggen op de informatie en functionele inrichtingskant en dus op informatiemanagement. Maar wat is informatiemanagement, wat is het belang van de informatiemanager en welke rollen zijn er te onderscheiden?
Lees verder