Innovatie in de Care


08 oktober 2015

In onze zorg- en ICT-adviespraktijk zijn selecties en implementaties van ECD’s nog steeds aan de orde van de dag. De financiële verantwoording en cliëntregistratie vormde de basis voor de eerste generatie ECD’s die nu zo’n tien tot vijftien jaar in de markt gebruikt worden. Bijna alle zorginstellingen hebben deze processen inmiddels gedigitaliseerd. We zien zorginstellingen nu voor de tweede of derde keer een nieuw ECD selecteren, maar de selectievragen zijn wel degelijk veranderd. Hoe ver staan we af van het ECD 3.0?

In deze uitgave geven wij en elf ECD-leveranciers onze visie op de doorontwikkeling van het ECD. Hoe positioneren leveranciers het ECD ten opzichte van E-Healthontwikkelingen en welke definitie van E-Health wordt gehanteerd in de markt? Welke domotica-ontwikkelingen vragen om een integratie met het ECD? Welke rol dichten de ECD-leveranciers het persoonlijke gezondheidsdossier toe in relatie tot het cliëntportaal? Welke belemmeringen ervaren de leveranciers en welke technische ontwikkelingen maken de ECD’s door?


Benieuwd naar de antwoorden? Laat uw gegevens achter en download de uitgave 'Innovatie in de Care'.


Gerelateerde publicaties

Bij E-Health is het niet belangrijk dat we opleveren wat we vooraf met elkaar hebben afgesproken. Het is belangrijk dat we iets maken dat de doelgroep gaat gebruiken, iets dat hen toegevoegde waarde biedt. Een aanpak zoals scrum past hier perfect bij.

Lees verder

Innovatie moet leiden tot kwalitatief betere zorg tegen lagere kosten, door optimale inzet van ICT. Jaarlijks voeren wij met bestuurders uit de zorg een aantal rondetafelgesprekken rond dit thema. Deze vormen een belangrijk inspiratiebron ook voor deze editie van ‘Innoveren met ICT blijft noodzaak’

Lees verder