Het niet spreken van elkaars taal, onduidelijke verwachtingen en niet in staat zijn om naar het expertiseniveau van je gesprekspartner te schakelen zijn redenen dat er vaak ruis in samenwerkingen ontstaat. Als informatiemanager fungeer ik dagelijks als tolk tussen de primaire processen en de ICT om de samenwerking soepel te laten lopen.
Lees verderDe informatiemanager vervult een belangrijke brug tussen de gebruikersorganisatie en de ICT. Het artikel “Wat is informatiemanagement” beschrijft wat informatiemanagement inhoudt en welke verantwoordelijkheid de informatiemanager heeft. Maar hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business? Hoe richt je informatiemanagement goed in en implementeer je dat vervolgens?
Voor het uitvoeren van de kerntaken van een organisatie is een goede inrichting van de informatie-organisatie randvoorwaardelijk. Informatiemanagement, functioneel beheer, servicedesk en ICT-Change spelen hierbij verschillende rollen en moeten optimaal samenwerken op het gezamenlijke speelveld. Ook de organisatie en de business hebben de verantwoordelijkheid de informatievoorziening goed vorm te geven.
Hoe richt je informatiemanagement in?
In dit artikel gaan we in op het samenspel tussen de informatiemanager, andere rollen op het gebied van informatie/ICT en de organisatie zelf. Hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business?
Download de whitepaper: hoe richt je informatiemanagement in?
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
Ze was nogal stellig, minister Schippers van Volksgezondheid, in een interview met NRC Handelsblad van enkele weken terug. ‘Groot ziekenhuis is straks achterhaald’, was de kop boven het artikel.