De coronacrisis zorgt voor een enorme versnelling op de inzet van digitale middelen en technologiën door ziekenhuizen. Welke technologie ook wordt gekozen, de grootste uitdaging blijft het komen tot uniformering van werkafspraken en aansluiting van de oplossing op de bestaande werkprocessen. Uit een onderzoek en verschillende gesprekken met CIO’s in ziekenhuizen geven we drie concrete tips voor succesvolle implementatie.
Lees verderDe informatiemanager vervult een belangrijke brug tussen de gebruikersorganisatie en de ICT. Het artikel “Wat is informatiemanagement” beschrijft wat informatiemanagement inhoudt en welke verantwoordelijkheid de informatiemanager heeft. Maar hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business? Hoe richt je informatiemanagement goed in en implementeer je dat vervolgens?
Voor het uitvoeren van de kerntaken van een organisatie is een goede inrichting van de informatie-organisatie randvoorwaardelijk. Informatiemanagement, functioneel beheer, servicedesk en ICT-Change spelen hierbij verschillende rollen en moeten optimaal samenwerken op het gezamenlijke speelveld. Ook de organisatie en de business hebben de verantwoordelijkheid de informatievoorziening goed vorm te geven.
Hoe richt je informatiemanagement in?
In dit artikel gaan we in op het samenspel tussen de informatiemanager, andere rollen op het gebied van informatie/ICT en de organisatie zelf. Hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business?
Download de whitepaper: hoe richt je informatiemanagement in?
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
Jan Houben werkte twee jaar als interim-CIO bij het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Hij vertelt aan collega Antoon van Luxemburg over de manier waarop hij de organisatie van de Informatisering en Automatisering afdeling heeft aangepakt en zijn rol als CIO heeft opgepakt.
Lees verder