Informatie en informatievoorzieningen worden steeds belangrijker voor een organisatie. Met de verdergaande digitalisering van werkzaamheden en een groei van informatiegestuurd werken, is de informatievoorziening bepalender dan ooit voor de strategie en werkprocessen van organisaties. Hierdoor komt de nadruk van ICT steeds meer te liggen op de informatie en functionele inrichtingskant en dus op informatiemanagement. Maar wat is informatiemanagement, wat is het belang van de informatiemanager en welke rollen zijn er te onderscheiden?
Lees verderDe informatiemanager vervult een belangrijke brug tussen de gebruikersorganisatie en de ICT. Het artikel “Wat is informatiemanagement” beschrijft wat informatiemanagement inhoudt en welke verantwoordelijkheid de informatiemanager heeft. Maar hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business? Hoe richt je informatiemanagement goed in en implementeer je dat vervolgens?
Voor het uitvoeren van de kerntaken van een organisatie is een goede inrichting van de informatie-organisatie randvoorwaardelijk. Informatiemanagement, functioneel beheer, servicedesk en ICT-Change spelen hierbij verschillende rollen en moeten optimaal samenwerken op het gezamenlijke speelveld. Ook de organisatie en de business hebben de verantwoordelijkheid de informatievoorziening goed vorm te geven.
Hoe richt je informatiemanagement in?
In dit artikel gaan we in op het samenspel tussen de informatiemanager, andere rollen op het gebied van informatie/ICT en de organisatie zelf. Hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business?
Download de whitepaper: hoe richt je informatiemanagement in?
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
Wij organiseerden op woensdag 21 maart 2018 opnieuw de CIO-platformbijeenkomst. Ditmaal in het teken van Uitkomsttransparantie, Samen Beslissen en data- en artificial intelligence toepassingen om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Blik samen met ons terug op deze middag!
Lees verder