Om als organisatie het verschil te maken bij digitale transformatie is verandering van de gehele organisatie noodzakelijk. Digitale transformatie begint bij betrokkenheid van het management van de organisatie en niet bij de CIO of de ICT-functie alleen.
Lees verderDe informatiemanager vervult een belangrijke brug tussen de gebruikersorganisatie en de ICT. Het artikel “Wat is informatiemanagement” beschrijft wat informatiemanagement inhoudt en welke verantwoordelijkheid de informatiemanager heeft. Maar hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business? Hoe richt je informatiemanagement goed in en implementeer je dat vervolgens?
Voor het uitvoeren van de kerntaken van een organisatie is een goede inrichting van de informatie-organisatie randvoorwaardelijk. Informatiemanagement, functioneel beheer, servicedesk en ICT-Change spelen hierbij verschillende rollen en moeten optimaal samenwerken op het gezamenlijke speelveld. Ook de organisatie en de business hebben de verantwoordelijkheid de informatievoorziening goed vorm te geven.
Hoe richt je informatiemanagement in?
In dit artikel gaan we in op het samenspel tussen de informatiemanager, andere rollen op het gebied van informatie/ICT en de organisatie zelf. Hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business?
Download de whitepaper: hoe richt je informatiemanagement in?
Terug naar het overzicht
Maak kennis met
Gerelateerde publicaties
Woensdag 17 maart vond de CIO-platformbijeenkomst 'Digital first: wens of noodzaak?' plaats. Tijdens deze online bijeenkomst gingen we in gesprek met Marcel Heldoorn (manager digitale zorg, Patiëntenfederatie Nederland), Maurits Ros (directeur Poliklinieken, Amsterdam UMC) en Marjo Vissers, (divisievoorzitter Zorg, VGZ) en Wout Adema (directeur zorg, Zorgverzekeraars Nederland) over het thema 'Digital first'. Kijk de bijeenkomst terug.
Lees verder