We leven in een tijd waarin sprake is van ingrijpende maatschappelijke, economische en technologische veranderingen. Op welke wijze kunnen organisaties omgaan met deze tijd van digitale transformatie waarin digitale interactie en leiderschap leidend zijn? Op welke wijze maakt de Chief Information Officer het verschil bij de digitale toekomst van overheden en zorginstellingen?
Lees verderDe informatiemanager vervult een belangrijke brug tussen de gebruikersorganisatie en de ICT. Het artikel “Wat is informatiemanagement” beschrijft wat informatiemanagement inhoudt en welke verantwoordelijkheid de informatiemanager heeft. Maar hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business? Hoe richt je informatiemanagement goed in en implementeer je dat vervolgens?
Voor het uitvoeren van de kerntaken van een organisatie is een goede inrichting van de informatie-organisatie randvoorwaardelijk. Informatiemanagement, functioneel beheer, servicedesk en ICT-Change spelen hierbij verschillende rollen en moeten optimaal samenwerken op het gezamenlijke speelveld. Ook de organisatie en de business hebben de verantwoordelijkheid de informatievoorziening goed vorm te geven.
Hoe richt je informatiemanagement in?
In dit artikel gaan we in op het samenspel tussen de informatiemanager, andere rollen op het gebied van informatie/ICT en de organisatie zelf. Hoe is de samenhang tussen Informatiemanagement, ICT en de Business?
Download de whitepaper: hoe richt je informatiemanagement in?
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
Een nieuwe vorm van leiderschap die past in het digitale tijdperk. Maar wat heeft dit alles voor gevolgen voor mijn vakgebied: de zorg-ICT? Wat is de nieuwe rol van de CIO?