Intelligente kanalen

Dienstverlening


De Modelgemeente biedt diverse kanalen voor inwoners en ondernemers om te communiceren, diensten aan te vragen en af te nemen. Naast traditionele kanalen (balie, telefonie en post) wordt er steeds meer gebruik gemaakt van slimme formulieren, apps, chatbots, virtual reality, augmented reality en videobellen.

Slimme formulieren en apps maken het inwoners en ondernemers makkelijk de gewenste dienst makkelijk aan te vragen en het levert de Modelgemeente tijdwinst door het gebruik van algoritmen en ‘robot process automation’ (RPA) waardoor repeterende administratieve handelingen worden geautomatiseerd. Intelligente kanalen zoals chatbots, slimme assistenten, augmented en virtual reality zorgen dat inwoners en ondernemers van de Modelgemeente steeds meer in staat zijn hun eigen dienstverlening te realiseren.

 

ICT-begroting Intelligente kanalen

Begroting incidenteel

Beeldbellen, inrichting en training

Inrichten live-chat en chatbotomgeving

Inrichting RPA-omgeving en RPA-team

 

€ 10.000

€ 5.000

€ 30.000

Begroting structureel

Beeldbellen (200 gebruikers)

Software livechat en chatbot

Bemensing livechat

Vullen chatbot

RPA-software

RPA-team

€ 50.000

€ 20.000

€ 9.000

€ 20.000

€ 60.000

€ 215.000

 

Toelichting ICT-begroting
We gaan uit dat 0,2 fte gedurende 5 dagen per week, gedurende de openingstijden (schaal 9) bezig is met het afhandelen van vragen uit de livechat. We gaan ook uit van 16 uur per week aan capaciteit (schaal 9) voor het vullen en verbeteren van de chatbot. We gaan ervan uit dat het RPA-team bestaat uit 3 fte specialisten,m schaal 9 en 1 fte RPA-specialist, schaal 10.

 

Terug naar de Modelgemeente



Wil jij bijdragen aan een betere zorg en overheid?

 

Ontdek jouw mogelijkheden bij M&I/Partners. Samen maken we het verschil en bouwen we aan maatschappelijke oplossingen die mensen écht vooruithelpen.

Ontdek jouw carrièremogelijkheden