De Modelgemeente monitort continu via klantreizen en klanttevredenheidsmetingen hoe inwoners en ondernemers de dienstverlening ervaren op de door hun gekozen kanalen. Het doel is om de dienstverlening voortdurend te verbeteren.
ICT-begroting van buiten naar binnen
Begroting incidenteel Opleiding in VNG methodiek klantreizen |
€ 3.000 |
Begroting structureel Coördinator klantreizen 16 uur per week schaal 10 Projectleiders en -medewerkers klantreis Tweejaarlijkse uitvoering Burgerpeiling door extern bureau Klanttevredenheidsonderzoek per kanaal |
€ 22.000 € 200.000 € 10.000 (per peiling) € 12.000 |
Toelichting ICT-begroting
We gaan ervan uit dat de projectleider en medewerker extern ingehuurd worden. De projectleider (schaal 10) en de projectmedewerkers (schaal 9) voor 16 uur per week, met een doorlooptijd van 3 maanden per klantreis (6 klantreizen per jaar).