Zorgvisie ICT - Een persoonlijk gezondheidsdossier ondersteunt mensen om de regie te nemen over hun eigen gezondheid en over de geboden zorg. Wanneer een zorgaanbieder besluit een pgd aan te bieden aan zijn cliënten, zal hij daarvoor strategische afwegingen maken. De strategische keuze is vervolgens bepalend voor de manier waarop een pgd wordt ingezet.
Lees verderDigitaal contact met cliënten. We zijn er vorig jaar massaal gebruik van gaan maken. Maar hoe reageren cliënten daarop? En hoe is dat voor medewerkers, familie en mantelzorgers? Wat kunnen we leren van Digicontact, die al jaren geleden is gestart met digitaal contact tussen begeleiders en cliënten? Fabienne Eurlings gaat in gesprek met Sabine de Rooij (begeleider DigiContact van Stichting Philadelphia Zorg) en Wil Fred Mutsaerts (cliëntenraad SWZ en mantelzorger/familie).
Digitale nabijheid: hoe is dat voor cliënten?
Digitale nabijheid in de care
Wij hebben in de care de afgelopen periode (mede door de coronacrisis) op digitaal gebied zoveel moois zien ontstaan. Omdat wij graag met u in contact willen blijven, elkaar willen inspireren en onze kennis willen delen hebben wij onze jaarlijkse zorginnovatiemiddag getransformeerd naar diverse online zorginnovatiesessies rondom het thema 'Digitale nabijheid in de care'.
Terug naar het overzicht
Maak kennis met
Gerelateerde publicaties
M&I/Partners ging met de leveranciers Adapcare, Avinty, Ecare, Gerimedica, Lable Care, Nedap Healthcare, PinkRoccade Care, SDB Groep en Tenzinger aan de hand van stellingen het debat met elkaar aan. Is het PGO de belofte van de toekomst? Welke rol gaat data spelen in het hart van de zorg? Kan het ECD iets betekenen in het tekort aan zorgmedewerkers?
Lees verder