Digitale nabijheid: hoe is dat voor cliënten


Digitaal contact met cliënten. We zijn er vorig jaar massaal gebruik van gaan maken. Maar hoe reageren cliënten daarop? En hoe is dat voor medewerkers, familie en mantelzorgers? Wat kunnen we leren van Digicontact, die al jaren geleden is gestart met digitaal contact tussen begeleiders en cliënten? Fabienne Eurlings gaat in gesprek met Sabine de Rooij (begeleider DigiContact van Stichting Philadelphia Zorg) en Wil Fred Mutsaerts (cliëntenraad SWZ en mantelzorger/familie).

Digitale nabijheid: hoe is dat voor cliënten?

 

 

Digitale nabijheid in de care

Wij hebben in de care de afgelopen periode (mede door de coronacrisis) op digitaal gebied zoveel moois zien ontstaan. Omdat wij graag met u in contact willen blijven, elkaar willen inspireren en onze kennis willen delen hebben wij onze jaarlijkse zorginnovatiemiddag getransformeerd naar diverse online zorginnovatiesessies rondom het thema 'Digitale nabijheid in de care'.



Terug naar het overzicht

Gerelateerde publicaties

Zorgvisie ICT - ECD-onderzoek 2018: vergeleken met een jaar eerder hebben meer organisaties in ouderen- en gehandicaptenzorg hun cliënten toegang gegeven tot een cliëntportaal. Er is weinig gewisseld van ECD-leverancier. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van M&I/Partners naar het gebruik van elektronische cliëntdossiers bij de vijftig grootste VVT- en GZ-organisaties.

Lees verder

De EPD-markt in de GGZ is in 2023 redelijk stabiel gebleven. Nadat vorig jaar diverse GGZ-organisaties van EPD-leverancier zijn gewisseld, was 2023 wat dat betreft een rustig jaar. Avinty en Nedap zijn nog steeds de grootste partijen. Avinty heeft met één zorgorganisatie in de top 50 meer dan Nedap, de marktleiderspositie op Nedap herovert. Binnen deze top-50 wordt ook dit jaar voornamelijk gekozen voor een all-in-one oplossing. Dit blijkt uit het onderzoek van M&I/Partners naar het ZIS/EPD-landschap onder de 50 grootste GGZ-organisaties.

Lees verder