Voor het tweede jaar heeft M&I/Partners de ECD-inventarisatie uitgevoerd binnen de 25 grootste jeugdhulporganisaties. Ontdek de stijgers, dalers en verschuivingen.
Lees verderDigitaal contact met cliënten. We zijn er vorig jaar massaal gebruik van gaan maken. Maar hoe reageren cliënten daarop? En hoe is dat voor medewerkers, familie en mantelzorgers? Wat kunnen we leren van Digicontact, die al jaren geleden is gestart met digitaal contact tussen begeleiders en cliënten? Fabienne Eurlings gaat in gesprek met Sabine de Rooij (begeleider DigiContact van Stichting Philadelphia Zorg) en Wil Fred Mutsaerts (cliëntenraad SWZ en mantelzorger/familie).
Digitale nabijheid: hoe is dat voor cliënten?
Digitale nabijheid in de care
Wij hebben in de care de afgelopen periode (mede door de coronacrisis) op digitaal gebied zoveel moois zien ontstaan. Omdat wij graag met u in contact willen blijven, elkaar willen inspireren en onze kennis willen delen hebben wij onze jaarlijkse zorginnovatiemiddag getransformeerd naar diverse online zorginnovatiesessies rondom het thema 'Digitale nabijheid in de care'.
Terug naar het overzicht
Gerelateerde publicaties
Het Elektronisch Cliënt Dossier (ECD) is bedoeld als dé centrale plek voor alle cliëntinformatie. Toch blijft het in de praktijk een uitdaging om alles hierin vast te leggen. Excel-lijstjes, geprinte werklijsten en SharePoint blijven hardnekkig bestaan. Wat hebben cliënten, teams en organisaties écht nodig om het ECD goed te gebruiken? In dit artikel bespreken we niet alleen waarom het belangrijk is en wanneer je informatie wél buiten het ECD mag vastleggen, maar geven we ook concrete handvatten om direct aan de slag te gaan.
Lees verder