Floor Mutsaerts in gesprek met zelfstandig verpleegkundige Tommie Niessen (Tommie in de zorg) over #zorginnovatie. Tommie is een groot voorstander van technologie. ICT kan echt het verschil maken en bijdragen aan het ondersteunen van medewerkers, zodat zij meer ruimte hebben. Maar dan moet je de ICT natuurlijk wel een beetje simpel houden.
Lees verderDigitaal contact met cliënten. We zijn er vorig jaar massaal gebruik van gaan maken. Maar hoe reageren cliënten daarop? En hoe is dat voor medewerkers, familie en mantelzorgers? Wat kunnen we leren van Digicontact, die al jaren geleden is gestart met digitaal contact tussen begeleiders en cliënten? Fabienne Eurlings gaat in gesprek met Sabine de Rooij (begeleider DigiContact van Stichting Philadelphia Zorg) en Wil Fred Mutsaerts (cliëntenraad SWZ en mantelzorger/familie).
Digitale nabijheid: hoe is dat voor cliënten?
Digitale nabijheid in de care
Wij hebben in de care de afgelopen periode (mede door de coronacrisis) op digitaal gebied zoveel moois zien ontstaan. Omdat wij graag met u in contact willen blijven, elkaar willen inspireren en onze kennis willen delen hebben wij onze jaarlijkse zorginnovatiemiddag getransformeerd naar diverse online zorginnovatiesessies rondom het thema 'Digitale nabijheid in de care'.
Terug naar het overzicht
Maak kennis met
Gerelateerde publicaties
Zorgvisie ICT - ECD-onderzoek 2018: vergeleken met een jaar eerder hebben meer organisaties in ouderen- en gehandicaptenzorg hun cliënten toegang gegeven tot een cliëntportaal. Er is weinig gewisseld van ECD-leverancier. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van M&I/Partners naar het gebruik van elektronische cliëntdossiers bij de vijftig grootste VVT- en GZ-organisaties.
Lees verder